Föreläsning om varg..

» Ja, idag har jag varit på en föreläsning om vargar.
Jag ÄLSKAR vargar och tycker att de är det vackraste djur Sverige har i sina skogar..
Jag tycker att det här "varghatet" har blivit överdrivet. De förgiftas med utlagt kött , grymma hetsjakter med skoter m.m.

Han som hade föreläsningen idag har blivit hotad, fått däcken på bilen sönderskurna 2 gånger och blivit beskjuten bara för att han är vargspårare. Det är ju helt sjukt! Ska man inte få tycka om ett djur utan att folk ska hota en osv?
Han berättade också att många jägare ringde honom och frågade i vilket område man skulle undvika att jaga med hund (områden med mycket varg). När dom hade fått reda på det så åkte dom dit med hunden och släppte den i skogen där dom vet att det finns varg och hunden blir dödad! Hmm. Ja.. Och alla jägare som har jakthund som dom älskar så innerligt men samtidigt hatar vargar.. Hur kan man älska sin hund och mena det om man hatar dess stamfader vargen?
Och till människor som säger att vargen kommer att utrota sitt bytesdjur.. Vargen kan inte utrota sina bytesdjur, då dör dom ju själva? Vargen tar ca. 2000 älgar, under den tiden tar älgjakten 100.000 älgar. Utrota? Mmm. Visst.

Jag tycker det är lite sjukt att folk är så rädda för vargen. Vargen har inte dödat en människa sedan 1800-talet.
Hur många människor har t.ex björn, älg och vanliga hundar dödat sen dess?
Fast man brukar ju vara rädd för sådant man inte vet något om!


image46

Jag blir lite upprörd bara när människor sprider massa myter och lögner kring vargen. Vargen är INTE FARLIG.

Jaja, nu ska jag försöka hitta på något..
Kanske skriver lite mer sen :)
Kram ♥

läsares ord.. ♥

Säg vad du vill..


Ditt Namn
Kom ihåg?

Din E-mail (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Your words!

Trackback
RSS 2.0